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O uso do sistema é identificado, inicialmente, como um elemento-chave na Arte Generativa. Isto leva à adoção de complexidade, ordem e desordem como princípios eficazes de organização na comparação de diversos sistemas gerativos de arte. O traço de definição de Arte Generativa é a preferência que o artista estabelece em um sistema que pode gerar diversas formas possíveis, e melhor do que uma única forma concluída. O papel do artista é construir, iniciar ou meramente selecionar a estrutura de procedimentos para gerar possíveis expressões e, para tanto, o aspecto visual pode ou não ser determinante.

System usage is identified initially as a key element in generative art. This leads to the adoption of complexity, order and disorder as efficacious organizing principles in the comparison of several generative sysems of art. The trace of definition of generative art is the preference the artist establishes in a system, that can generate a number of possible forms, and better than a single terminated form. The artist’s role is to build, begin or merely select the frame of procedures to generate possible expressions and, for this, the visual aspect may or may not be determining.

Vera Bighetti

DOUTORADO EM COMUNICAÇÃO E SEMIÓTICA
Tese apresentada à Banca Examinadora da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, como exigência parcial para obtenção do título de Doutor em Comunicação e Semiótica sob a orientação do Profa. Doutora Giselle Beiguelman

Projetos

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Autor: vera bighetti

Vera Bighetti is a new media artist and multimedia essayist in Digital Culture at the Graduation Program in Communication and Semiotics of PUC-SP ( São Paulo , Brazil ). Her work includes the award-winnings Draw with sound(2004) and Gramatologi+tal (2003). She has been developing art projects with generative process and stereoscopy view (Stereoscopy Space, 2003), praised by many media sites and the international press. Polytechnic University Milan, Italy, International IT Joint Conference In GIFU, Japan, Itaú Cultural SP, PUC/ SP, CMU Art Museum Chiang Mai and in The Centro de Estudos sobre Texto Informático e Ciberliteratura in Portugal, Generator X, MAF 05 Thailand. Art involving public-access, by the web, and internet like Drag and Drop (2004), Tsunami (2005), and Gr@fite (2004),10th International Conference Information Visualization, International Conference Computer Graphics Imagining and Visualization. Bighetti's work appears in important anthologies and guides devoted to digital arts including, Ruccas.org, Soundtoys.net in England, 404 Festival in Rosário Argentina, Generative.net and Ruccas Festivals Computer Music and Software Art, Rhizome.org, Hypersonic São Paulo, International Arts ,Technology Festival Machinista.org. Pern Russian and Fluxus On Line 2005, Generator X, Tangible Frequencies at Open Space Gallery for Interactive Futures 06, XII Canariasmediafest2006-Festival International de artes e cultura digital.